Startsida

måndag 17 april 2017

Trädgård

Att plantera i sin trädgård är som att tro på framtiden. Men inte hos mig. Jag vill också ha en trädgård med superfina växter och olika trädgårds rum. Men hos mig finns mördarsniglar, sork och små möss. De äter allt de kommer över. Jag planterade ett 60 tal underbara tulpanlökar som gick i vitt, rosa och lila - blommade första året helt ljuvligt. Men kom aldrig mera! Denna fina klematis på bilden är tagen 2015 och kom inte förra året. Där den sitter har jag upptäckt flera blommor som är "tuggade på" - så här om dagen så såg gubben och jag en liten mus som satt där och bet av mina blommor. Hmmm - försvinn. Eller alla mina fina vita liljelökar jag köpt o planterat - samma där första året superfint. Sedan inte någon kvar. Nej nu måste jag kämpa för att bli av med skade djuren. 
Ta vara på livet och varandra. LEV NU.Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar