Startsida

söndag 12 mars 2017

Prylar över allt

Att tömma ett vardagsrum som innehåller så himla mycket saker är jobbigt. Var ska vi lägga allt? Hittar saker som aldrig kommer att användas men jag jag ändå inte vill göra mig av med. Visst låter det knäppt? Hittade dessa härliga barn tavlor i serien Livet på landet från Uppsala Ekeby. Det är tjejernas - tur då blir jag av med dem.
Sa just till gubben att ett köpstopp måste införas. Han var med på noterna. Vad händer då?
Jo halva priset på en stor jätte matta som jag vill ha! Jag beställde den ändå. Blir fint till allt nytt sedan. Men måste införa stopp även på det som jag stoppar i munnen. Jag kommer spricka snart. Rör inte på mig, äter en massa onyttigheter, gör inga nyttigheter, slappar mest.....Herre Gud vad fan jag är ju mitt i livet och behöver leva, njuta varje sekund...vem vet livet kan vara slut när som. Måste bättra mig.
Min farbro dag igår 79 år gammal. Han har haft en stroke och troligen fick han en till i sömnen. Min pappa mår dåligt av att hans lillebror lämnade detta ställe. Jag lever på övertid  sa han till min mamma. Älskade pappa lev ut livet som är kvar. ❤️
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Vill med ha en stor matta. Vad beställde ni för något?Ja, det är bra synd när någon dör :(

    SvaraRadera
  2. Har registrerar mig på Ellos. Köpte inget på en gång - fick ett erbjudande om 50% på dyraste varan. Jag köpte bara mattan.
    http://www.ellos.se/ellos-home/ryamatta-marrakesh-200x290-cm/450044?Ns=RankValue3%7C1&Nao=16&selArt=831332&pr=0C1B2S3T
    Den är stor 2 meter x 2,9 meter - beställde en beige.

    SvaraRadera
  3. Åååå,men det är ju samma matta som Jeanette o Jonte har? En sådan vill jag med ha... Kanske ska slå till el spara mig till en sådan. Har du fått hem mattan ännu? När du får hem den vill jag se bild på den för jag vill ha en sån jag med :)

    SvaraRadera