Startsida

fredag 24 mars 2017

Vår planering

Bildresultat för vita penseer
Nu knoppas det ute med en väldig fart. Jag måste beställa mina vita penseer som jag alltid brukar ha vid min ytterdörr. Har idag beställt lite fröer för att kunna få njuta av lite godsaker framöver.

Det är en väldig aktivitet här. Allt på samma vecka - men för mig en bra vecka eftersom jag är ledig väldigt mycket. Avloppskillarna har börjat med att fixa till avloppet. Målaren håller på att fixa vårat vardagsrum.
Jag var väldigt nere ett tag i höstas och planerade väldigt intensivt att flytta till en lägenhet i Uppsala. Fortfarande känns detta ställe väldigt stort och fruktansvärt mycket arbete att jobba med här hemma. MEN efter åtskilliga tankar på hur livet är - känns det ändå väldigt bra att bo på landet och slippa alla människor runt omkring mig. Jag kan duscha när jag vill, jag kan spela hög musik när jag vill, jag behöver inte leta efter parkering, behöver inte ta hänsyn till grannar.....ja listan kan göras lång. Nej vi bor kvar! Om några år går gubben i pension och då kan han påta lite varje dag. Jag har dock lite längre kvar. Men det gäller att hålla sig i form så att jag orkar med den dagen då pensionen startar.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie


1 kommentar:

  1. Landet är ändå bäst! :) Jag tycker ni ska flytta närmare hitåt ;) Hihi

    SvaraRadera