Startsida

fredag 3 mars 2017

Kärleken till människor

Tänk vad vissa människor sätter sig på ett speciellt sätt i mitt hjärta. Först och främst gäller det två kända människor. Efter jag har läst boken med Astrid Lindgren blev jag mera kär i henne innan. Vilken kvinna - vilken energigivare. Sedan är jag precis i början av boken - Kärleken till livet - Marie Fredriksson, en del i världsberömda gruppen Roxette. Hon berättar om sitt liv och sin hjärntumör. Bara älskar henne! Sedan en jobbarkompis som också sätter sig i mitt hjärta på en mycket speciellt ställe i mitt hjärta. Tyvärr måste jag säga att vi bara kommer jobba ihop en helg till. Sedan bär jag av till mitt ordinarie skift. Den kvinnan berättar så mycket om sitt liv och jag undrar flera gånger hur hon orkar med allt. Hon är uppväxt i en familj med mycket tråkigheter och många syskon. Hon har en sådan stark livsgnista och hon älskar alla sina syskon mer än alla andra på jorden ( ja självklart älskar hon sina barn lika mycket). Hon är uppvuxen i samma område som mig och de var 8 barn i familjen, med en fantastisk mamma och en alkolist till pappa. Vissa personer berör mig mer än andra. En ros till dem! 💝
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Vissa livsöden är verkligen fascinerande att få ta del av! Tack för bra boktips!

    SvaraRadera