Startsida

onsdag 8 februari 2017

Matt

Februari brukar ju kallas Vabuari. Nu har ju inte jag någon att vabba för. Men som en blixt från klar himmel åkte jag på maginfluensa. Natten mellan söndag och måndag. När jag gick och lade mig kände jag ingenting. Vaknade upp vid 02 och kände att ett besök på toaletten måste göras. Jobbigt när man väl sitter på toaletten efter en fotän i bak och känner att det kommer något från andra öppningen också. Snabba byten kan jag säga. När väl dessa toalettbesök är över kommer den där mattheten.
Som i går gjordes inte många knop och middagslur satt fint. Ändå kunde jag sova nästa 10 timmar i natt. Har säkert mycket att ta igen vad det gäller sömn. Hade en sådan stark otäck dröm också så när jag vaknade var jag super svettig. Har nog svettats ut flera kilon....önska går ju!
Ibland funderar jag lite på om jag kan se i framtiden. Jag beställde i torsdags räksallad från Bageri Brantingstorg i Uppsala. När jag beställde tänkte jag tänk om jag nu blir sjuk!! Hm....så blev det så. 
Kanske inte konstigt, men att ha en känsla för hur det blir känns märkligt.
Sitter här hemma just nu med en sprakande brasa och en stor kopp te. Vill absolut inte gå ut....kylan har bitit sig fast här ute. - 12,7 grader i morse. Men måste nog ut och hämta ved....eller så snålar jag tills gubben kommer hem så får han ta tag i det.
Denna tapet vill jag ha i sovrummet. Mycket nu! Får nog vänta ett tag.
Ta vara på livet och varandra.LEV NU.Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar