Startsida

söndag 5 februari 2017

Jag har lagt i handbromsen

Nu försöker jag få ordning på tankarna i huvudet. Därför har jag dragit i handbromsen. Ingen mera energitjuv för mig....nu får det vara. Orkar inte höra allt jävla elände som en människa kan råka ut för. Säger bara som man bäddar får man ligga. 
Jag måste bygga upp mig själv både i tankevärlden och kroppsvärlden. Att läsa biografin om Astrid Lindgren ger mig styrka i uttrycken. När de skriver om boken Bröderna Lejonhjärta - får Astrid mycket kritik från olika håll om att boken är inte bra för barn. Men Astrid står på sig. Barn är inte rädda för döden. Det enda barn är rädda för är ensamheten - barn är mera rädda för att bli övergiven av dem de tycker om. Jag tror att det är precis så även för vuxna. Ensamheten är något som ingen vill ha. Samt att bli övergiven av dem som jag gillar är ju ingenting som önskas. Med dessa tankar kan jag inte finnas till för energitjuven som knaprar på mig.
I går fick jag även en tanke om hur jag måste hantera min kropp. Det gäller att vårda vårda vårda.....för att slippa vårdas i ålderdomen. Så nu gäller det att ta vara på varje tugga som intas och måste anyliceras som en besiktning innan. Samt att röra på fläsket. Det finns fin natur ute att lapa in energi ifrån. Det finns motionscykel inne. Sömnen måste behövas.....har sovit jätte dåligt hela januari och i veckan som var gjorde jag något som jag verkligen behöver göra oftare. Åka hem tidigare och få mera sömn. Eller varför inte sjukskriva sig när tröttheten är som värst? 
Förstår ni nu att handbromsen kommer att ligga i ett tag?
Ta vara på livet och varandra.LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Jag känner som dig med sömnen (de har iaf gått bra ett tag).. men denna vecka har jag sovit som en kratta de sista tre dagarna på denna vecka.... Så jobbigt när man verkligen inte kan sova och vrider o vänder sig. dettA SCHEma som gör oss såhär.. :/

    SvaraRadera