Startsida

lördag 28 januari 2017

Inre stress

Jag känner att jag bär på en inre stress. Det är den stressen som är farlig. Vad är jag stressad för?
Mycket! Sådana saker som igentligen inte borde vara stressande. Eftersom jag jobbar mycket natt är stressen ofta vad ska vi äta till kvällsmat. Det är väl inget stressande säger ni säkert. Jo, för mig är det det. Ska försöka få bukt med det nu med bättre matplanering. Veckomatsedlar och bättre inköpslistor. Då hoppas jag på bättre intag av bra mat. Min dåliga hälsa är också en inre stress. Mitt sockerberoende och min övervikt. Min dåliga relation till motion - ytligare en stress. Även min dröm om annat boende är en stress. Jag känner att vår nuvarande boende kräver mycket jobb - både inne och ute - vi är ju inga som gillar att jobba, eller rättare sagt ork, kunskap och inspiration finns inte. MEN jag älskar samtidigt vårt hus. Stressande.....
Jag vill förändra så mycket. Till exempel köpa nya soffor - 2 st 3 sits soffor som ställs mitt emot varandra med ett bord i mellan. Vill även ha två fåtöljer med fotpallar att ha i en hörna. Kasta ut lite möbler som finns, göra om......
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar