Startsida

lördag 12 november 2016

Mycket positiva tankar

Dags att släppa vissa saker i livet och gå vidare. Bestämde mig i går att ta saker 
och ting på ett mera positivt sätt. Har träffat människor som kämpar på med
större problem än jag ens kan drömma om. VARFÖR ska jag då tycka synd om mig 
själv? Nej tänk vad mycket det finns i min värld runt om kring mig om betyder en
himla massa. Mina barn, mina föräldrar, min gubbe, mina barnbarn samt de fantastiska
vänner som finns. Jag träffade en underbar vän igår på stans bästa kondis, Bageri 
Brantingstorg. Vi tog en varsin räksallad och delade med oss om problem som berörde oss.
Skulle igentligen ha varit på IKEA med en annan vän och bara strosa runt. Men det får bli en 
annan gång. Det som gjorde att jag vart tvungen att boka av det var att jag bestämde mig för
att nu eller aldrig.....nu beställer jag progressiva glasögon - varför ska det vara så svårt 
att inse att det är jobbigt med läsglasögon om åker på och av hela tiden. Eller som förra helgen när vi var ute och åt. Hade inga glasögon med......jamen hur enkelt var det att se menyn? Nej det blev 
"Jag tar lika som dem".
Snart dags att planera julfirande. Blir nog lite annorlunda i år. Men säkert väldigt trevligt.
Ta vara på livet och vandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Vad mysigt! Jag gillar brantan. Bästa fikstället i stan :) KPUSS O KRAM

    SvaraRadera