Startsida

fredag 18 november 2016

Är nog mogen nu

Tänk att det ska gå mer än 50 år innan jag har blivit mogen för att få kunna vara lite kvinnlig.
I dag träffade jag en kompis i affären Humlebo i Almunge. Hon var så fräsch och kvinnlig.
Hon utstrålade så fint med sitt sminkade, ja inte överdrivet mycket. Samt hennes
fantastiskt fina naglar.
Jag vill också ha målade naglar, maskara och kanske något mera vågad hårfärg. Minns min 
mamma när jag bodde hemma. Hon låg med papiljotter i håret på natten. Toperade det på 
morgonen och en himla massa hårspray. Hon hade också målade naglar och ett väl
sminkat ansikte. Hon kunde nästan inte gå ut utan att fixa till sig.
Nu har ju jag ett jobb som inte tillåter smink eller nagellack.
Igentligen borde man fixa till sig när jag är ledig. Känna sig fräsch.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar: