Startsida

lördag 13 augusti 2016

Fokus

Jag har tänkt bygga några blomlådor. Letade lite på nätet och hittade även på Instagram. Dessa ser ju helt fantastiska ut. Eftersom vi har så mycket mördarsniglar hos oss vill jag försöka få upp blommorna lite. Men vet inte heller om det är så bra att sätta upp på huset eftersom det blir så himla hett när solen ligger på. Men det finns ju andra ställen att sätta dem på så att det blir lite mera hemtrevligt. Tänk att kunna odla lite sallad eller kökskryddor i dem. Mycket fina är dem.
Konstigt hur tankar i huvudet kan ställa till det. Ena stunden vill jag bara flytta in i en lägenhet och sitta på en balkong. Andra stunden vill jag fixa och dona med hus, hem och trädgård. När tanken kommer om lägenhet det är när jag känner att vi har för mycket med allt. Men det gäller att prioritera rätt. 
Jag måste börja tro på mig själv och det jag gör. Helt enkelt fokusera mera på mitt liv och inte bara drömma mig bort. Men drömmar är bra på sitt vis. Rensa och fixa till det måste bli den nya given.
Ta vara på livet och varandra.LEV NU. Kram Marie

1 kommentar: