Startsida

måndag 22 augusti 2016

Blandade känslor


Mycket jobb och slit har det varit i helgen. I fredags togs en utav våra många gigantiska björkar ner. En trädfällningsfirma kom med skilift. Så lördagen och söndagen gick åt att plocka knubbar och ris. Mina föräldrar var med. Det var första gången i mitt liv som jag såg dem helt utkörda. Har aldrig sett min mamma sittandes och vila så länge i söndags. Då sa jag till henne att nu går vi in. Väl inne satt hon sig i soffan i matrummet med en bunt med tidningar som jag gav henne. De vill så gärna hjälpa till. Men min 81 åriga far och min 75 åriga mor har ju jobbat färdigt. När jag nämner det för dem säger min far att man måste hjälpas åt. Då tänkte jag att visst, men det är nog mera vi som ska hjälpa er. Våra barn har fullt upp med sitt. Den generationen har inte samma tänk som min far och mor. Visst ber vi våra barn att hjälpa till kommer de säkert. Vi hann med mycket i helgen. Äntligen kunde jag plantera min rosenbuske och hoppas att den kommer att trivas på det ställe vi valde. 
Det kommer en till helg med mycket jobb. Det spår att vädret ska bli upp till 25 grader varmt - det ser jag fram emot.
Ta vara på livet och varandra.LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Ni får hojta som kommer vi (om vi kan)... Ja,dom ska vara pensionärer men dom vill gärna hjälpa till... Gulligt! Men skönt att få ned björken. Kram

    SvaraRadera