Startsida

onsdag 15 juni 2016

Hur svårt ska det vara?


Att ha ätit socker sedan barnsben och försöka att bli av med socker beroendet är svårt. Det är som en alkolist som inte får sitt alkohol intag. Jag har ju även problem med störande sömn när jag jobbar natt, dvs jag måste upp och kissa i tid och otid. Läste att om man äter mycket kolhydrats kost kan detta vara en bidragande orsak. Nu måste jag tänka, tänka, tänka.....jag har sagt det förut. Men det vet ni det händer ingenting, jag tror att det är som politiker, de lovar och lovar men det blir inte som de lovar. Så är det med mig och socker beroendet. Men om jag har i tanken att jag kommer att dö i förväg om jag inte lägger om kost, tänker på hälsan kan det kanske fungera. Måste bara fokusera mera. Hjälp hjärna mig med detta.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar: