Startsida

torsdag 19 maj 2016

Ta livet av sig.....

Varför ska det vara så j..la svårt det här livet? Varför går jag bara i de vana hjulspåren och lite till?
Jag tror att jag äter ihjäl mig.....ja inga vapen, droger eller andra hjälpmedel använder jag för att gå mot en säker död med onyttig mat. Vad ska få mig att förstå att det är bara jag som kan fixa detta? Varför är onyttigt så jävla gott? Ju mer jag pratar om det med folk att nu minsann ska jag äta si eller så.....så hjälper det inte att ramla tillbaka i gamla vanor och min trygghet - att äta! Jag bara går och väntar på att kroppen ska spricka. Jag vet med mig att mycket beror på hur jag mår i dagsformen. Jag måste få till detta på ett eller annat sätt. Jag är ständigt trött nu efter alla kolhydrater som kommer in i min kropp. Varför ska motion vara tråkig? Jag kommer att dö i förtur.....ÄR DET VÄRT DET? Mackor, godis, fikabröd.....spelar ingen roll, jag tar bara detta nu, sen slutar jag. Ja men inte fanken blir det så. Jag har ju alla föresättningar att fixa detta - men gör det inte! Måste hitta den röda tråden till ett hälsosammare liv. Hjälp mig med goda råd, jag tappar allt just nu.
Ta vara på livet. LEV NU.Kram Marie

1 kommentar:

  1. jag har också lätt att trilla tillbaka... mest när lingonveckan ska komma eller om jag är sjuk.... och sen tänker jag när jag har ätit onyttigt.. Jag kan börja på måndag igen... men hallå tänker man... jag måste göra något drastiskt snart. socker är drogen... men lätt att trilla dit när det flesta äter det där "vanliga"... blää!! :)

    SvaraRadera