Startsida

söndag 17 april 2016

Egen hemma gjord kebab


Vaknade av ett sms 07:06 i morse söndag. Hm....måste ju vara något. Dock bara den fina servicen om en påminnelse att jag ska till tandläkaren. Bara att knata upp. Gjorde i ordning lite te och tände en brasa bara för att jag ville ha mys. Sitter nu med en lång frukost i pyjamasen som jag älskar och läser nyheter på UNT.se och Aftonbladet.se. Kollar lite på Facebook, drar vidare till Wordfued - där jag har en ny motspelare, mitt ena barnbarn. Han älskar att skriva och läsa, samt är nog en riktig mattesnille. Bra att öva på ord och motgångar.
Jag har även fått en ny vän genom en helt underbar grupp på Facebook - Glesbygdsgirl. Hon berättar om sin sorg hon kämpar med från december när hennes man lämnade henne för en annan. De hade varit tillsammans i 10 år varav dessa 4 år som gifta. Jag försöker att peppa henne till livets godheter och verkligen tala om för henne att tänka på vad hon vill få ut av livet. Hon är 32 år och skriver flitigt. Riktigt roligt att kunna skriva några rader till en helt främmande kvinna. Hon bor i Östersund.
Jag är ju också med i en studiecirkel som har sitt "näste" i Östersund. Så bli inte förvånade om jag drar dit när jag blir pensionär. Jag bara älskar Norrland - den fina natur den bjuder på, dock inte vinterkylan och myggen. I alla fall fick jag tips om hemlagade kebab i studiecirkel. Så himla enkelt och just nu ligger dessa små bitar på en plåt i frysen så det lättare ska gå att steka vid behov. 
Ha en skön söndag!
Ta vara på livet. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Han är såld på wordfued... Hihi ;)
    Han älskar de spelet... Bra att peppa andra. Sorligt men bra att ändå peppa denna kvinna! Ska testa kebaben... Tack för receptet jag fick. PUSS

    SvaraRadera