Startsida

lördag 23 januari 2016

Mår bra!


Så bra som jag mår just nu i min själ - var det väldigt länge sedan jag mådde så bra. Känner att jag får energi både på jobbet av "pantertanterna" samt av mina vänner. Hoppas hoppas att det kommer att vara för evigt. Har känt mig instängd, inte älskad, ensam och att allt inte går som bra. Men nu har det släppt - ser framemot små saker och stora saker. Det som kan gnaga lite i mitt huvud är att jag blir ofta yr och snurrig i skallen. I augusti när jag gjorde en hälsoundersökning genom jobbet sa sköterskan att jag hade början till högt blodtryck. Så blir det värre eller håller i sig måste jag nog kolla upp det hela. Jag har också väldigt spända axlar - vilket jag känner av väldigt väl när jag har min väska hängandes på axeln. Det kan ju vara något sådant som styr min karusell i huvudet.
I dag har vi spelat melodikrysset med vännerna. Alltid roligt att spela kryss tycker jag, mysigt att fika och roligt att träffas. Tyvärr är det väldigt jobbigt att se vännen med sin sjukdom ALS, dock är det väl inte bara han det är synd om utan hela familjen, nästan mera familjen.
Jag har pysslat och gubben har fixat lite på väggen i matrummet.

Gillar denna bild på dottern i vår Edsel. Det är jag som har fotograferat med hennes kamera.



Bilder från Enköping där vi hade släktträff 2014.
Mysigt ställe och super bra väder.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

4 kommentarer:

  1. halloij.. grattis i efterskott! Muggarna som du fick., de är bara sååå fina, jag kollade på dem oxå på cervera i december då vi va över till Umeå, men det blev inget köp just då.Grisarna såg jag genast då jag kollade din bild.. ahaaa då tänkte jag att nån va från Finland.. för här säljs dessa i affärerna som grisar.o de är goda med hallon sylt el äppelmos i mitten.. Ernst har nog härmat receptet härifrån.. visst??...ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Jag har 2 gamla runda stolar( som ditt foto) Är du intresserad får du köpa dem.hälsn. Ann-Christin ( ultiva123@hotmail.com

    SvaraRadera