Startsida

måndag 18 januari 2016

Bitande början på året



Vilken kyla vi har fått. Förra veckan var det närmare - 20 grader flera dagar och två mornar när jag skulle hem var bussen inställd. Första dagen kollade jag inte appen för bussbolaget utan gick som vanligt till bussen. Då fick jag stå ute i 40 minuter i -14 graders kyla. Jag klarade det ganska bra. Frös lite om fingrarna, har jättedåliga vantar, lite i ansiktet och om låren. Vantproblemet är nu löst - jag har beställt nya vantar på sportamore. Kommer nog vilken dag som helst. Underställ har jag inte när jag åker till jobbet utan bara om jag vet att jag ska vara ute en längre stund i bitande kyla. Tur att vi har möjlighet att kunna elda inne så att det blir varmt och gott.

Jag har ju gått och blivit ett år äldre. Det firades med mina allra käraste barn med respektive, barnbarn, föräldrar och min gubbe. Svägerskan med sambo samt svärföräldrar var där en stund också. Först blev det ett stort kaffekalas med hembakade vildsvin ( recept från Ernst boken - smakar som munkar), kladdkaka, dajmtårta, chokladbollar, bondkakor, haveflarn och kolasnitt. Samt ett gigantiskt fat med frukt. Till middag gjorde vi helstekt oxfilé med rödvinssås och potatismuffins, bönsallad och vitkålssallad. Hembakade baugetter.
Superfina presenter fick jag.

Glöggmuggar - de två Elsa Beskows muggarna köpte jag på loppis för 25 kr /st men de andra fick jag. Jag fick även en gammal gammal vit  Ekeby elefant från mina föräldrar samt pengar, muffinsform, ljuslyktor och ljus, högtalare, fågelmatare som är som en gammal kopp samt en gammal godisskål, en rosa ungsform som jag bara älskar, raggsockor och en fantastisk god dryck. Härligt med så himla fina presenter. Nu vill jag bara få färdigt i vårat matrum - vi är på god väg. Furuskåpet och furusoffan skall målas om - troligen i svart.
Mycket pyssel är det!
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Ååå,roligt med nya projekt... Ja,det skulle verkligen passa i vitt! :) Vad kul att måla om... Vill också skapa något roligt projekt och tänka på annat... Men har bestämt mig nog för att jag ska börja träna och äta mer nyttigare.. Dock är det svårare än jag trodde ;) Men måste ta en prommis imorgon! Kram

    SvaraRadera