Startsida

söndag 20 december 2015

Ta förgivet




Dessa ljuvliga glöggmuggar är super fina. Den första är Elsa Beskow och den andra bilden är Rörstrands Swedish Grace Winter.

Menu skohorn - rostfritt stål - Menu
Super häftigt skohorn. Du hittar det här. Kanske lite dyrt, men tänk att sätta upp det på ytter dörrens insida, slippa leta efter ett hela tiden.

Vaknade upp i natt från en konstig dröm. Jag blev överfallen av 5 - 6 killar som jag mördade på något sätt. Själva mordet har jag ingen bild på  - men att det var ett stort blodbad efteråt. Jätte underligt att kunna drömma sådana drömmar. Undrar vad det betyder!

En annan sak som jag tänkte på i natt var att jag som person tar allt för givet när det gäller min kropp. Den har alltid fungerat och så tror jag att den kommer att göra hela tiden. Alltså det finns inga hinder. Men med ålderns rätt så blir det ju sämre. Jag tänker mycket på att jag måste göra en förändring  - MEN  jag kommer inte längre än till tänkande. Inte ens en läkarundersökning kan ge mig kalla kårar. Gjorde ju en sådan efter semestern i somras. Då jag hade början till höjt blodtryck, för hög vikt och dålig kondis. Lik förbannat så stoppar jag både det ena och det andra in i min mun. Ligger på soffan istället för att ta en promenad. Har undanflykter hela tiden vad det gäller min kropp. Jag MÅSTE fixa detta nu - det gäller ju mitt liv. Så som vanligt har jag tänkt att efter alla helger ska det bli bättring här, HUR många gånger har jag inte tänkt så? Byter ut fredagsmys och lördagsgotter mot att köpa hem blommor - tror ni det fungerar? Snåla in på onyttig mat, köpa kött direkt från bonden och lägga mera pengar på mig själv. Jag borde byta ut min garderob.....eller resa oftare.....köpa saker till mitt hem och pyssla om mera hemma. Sådant ger mig energi. Sedan behöver jag mera vänner runt omkring mig fast jag älskar soffan bäst.
Tänk värda saker att ta till sig i denna tid.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. jag har spanat in denna skohorn också... så roligt! men dyrt men å andra sidan kan det säkert vara hållbart och man kan hänga upp den på väggen och det är så smart!! :) måste köpa i framtiden när plånboken tillåter =) puss o kram ♡

    SvaraRadera