Startsida

fredag 13 november 2015

Skrämmande värld


Jag är rädd för hur samhället kommer att utveckla sig i framtiden. Mina tankar om framtida samhälle har inte ploppat upp lika mycket som den senaste tiden, dvs senaste månaderna. Jag ska erkänna att jag är rädd för vad som kommer att hända. Nyheter om så otänkbara saker kommer upp hela tiden. Som att en 2 årig pojke blivit misshandlad av en främmande man i Östersund. Man hade sparkat på pojken när han hade ramlat. Varför har det blivit så här? Jag tror mycket att det beror på regeringen. Det finns så mycket hat just nu. Svenska människor är missnöjda om alla flyktingar som kommer hit. Jag har inte något hat mot utländska medborgare, tvärtom. MEN när de kommer hit till Sverige som flyktingar och vägrar gå ut ur bussen i Älvdalen, när de önskar att de hellre vill komma till en annan ort än de har blivit tilldelade, när de vill ha skor, kläder, mat och bostad bara för att. Då går mina tankar till alla de svenska människor som också har det svårt och inte får någon hjälp. Ålderboende som måste flytta för att lämna plats åt flyktingar - då förstår jag att tilltänkta flyktingförläggningar bränns ner. Är det konstigt? Det går ju inte att bara ta in flyktingar bara för att de vill det. Ta alla tiggare som sitter överallt - varför får de sitta kvar och tigga? När svenskar kanske inte har mat på bordet. 
Oron finns hur samhället kommer att se ut i framtiden. Inbördeskrig är inget vi är vana med - men det kanske blir det när svenska folket inte kan styra över sitt hat. 
Vi måste vara starka och visa kärlek till våra nära och kära. Så att vi bygger upp en styrka.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar: