Startsida

fredag 27 november 2015

Min högra hand

Ja visst förknippar man en sådan kärra med gamla damer. Men jag kan säga att den är super bra att använda. Tar med den till jobbet och sedan innan jag åker hem efter ett nattpass passar jag på att handla, dock ingen stor handling. Så jag gör mig en lista med lite nödvändigheter så att vi klarar oss ett tag. Men väl i affären blir det dock mer än vad jag hade tänkt mig. Som idag.....oj bra pris på toa och hushålls papper i stor pack. Så idag såg jag verkligen ut som en pack åsna. Men jag kom både på bussen och hem. Super nöjd.
Underbara tid som är just nu med att få plocka fram stjärnor och ljusstakar. Hyacinter och julstjärnor inköpta. Skulle vilja baka pepparkakor också för att få den ljuvliga doften. Men men.....vet tusan ska äta upp alla pepparkakor. Dock kunde jag göra en halv sats och göra pepparkaks hus och stora hjärtan kanske. Tål att tänka på.
I morse åt vi, jag och mina kollegor frukost på Scandic hotell......hur gott är inte hotell frukost. Hoppas att det blir flera gånger.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar: