Startsida

söndag 25 oktober 2015

Stålmage


Jag har alltid trott att jag har en stålmage. Har kunnat äta vad som helst, hur som helst och när som helst. Men i fredags sa magen helt enkelt inifrån, nu går det vara nog, nu är måttet rågat, där fick gränsen.....osv. Jag handlade lite på morgonen efter jobbet för att slippa åka in igen. Istället för att köpa mig en banan och en drick yoghurt så öppnade jag på bussen hem Engelsk konfekt påsen. Jag ska ju äta frukost hemma. Jag kan ju säga att det var ju inte bara en lakritskaramell som passerade munnen och sedan glida ner i min mage. Väl hemma och packat upp alltinhandla och intag av frukost, kryper jag ner i min säng och sover av några timmar. Vaknar med en sådan hals/magbränna som jag inte har haft sedan jag var gravid. Oj kunde inte äta något! Tack och lov gick brännan bort. Men hände då - jo hela helgen har magen leve rövare, bullrat och verkligen talat om för mig vad hon gillar om just en sådan korkad människa som tror att det är OK att intaga lördagsgodis på en fredagsmorgon!  Det är väl det här jag behöver så att jag ska fatta att jag håller på att ta "livet" av mig själv med okoncentrerade intag.
I lördags kväll hade vi några kompisar här på Pulled pork. Jätte trevligt och hoppas verkligen att vi kommer sammanstråla mera i framtiden. Tråkigt var det att två par inte kunde komma av olika anledningar.
Ta vara på varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar