Startsida

måndag 5 oktober 2015

Oron finns i min kropp


Kanelbullens dag var det i går och vi var barnvakt till två av våra barnbarn. Så vi bakade lite kanelbullar. Det var supergott! 

Vi spelade även Fia med knuff och detta barn Monopol. Roligt att barn kan spela monopol med så enkelhet - där pengarna var 1 , 2 eller 5 sedlar. Roligaste av allt var ju att varje spelare fick ett litet kontokort att använda i en liten automat som spottade ut pengar.

Helgen går fort även fast jag har riktigt lång helg. Men det gäller ju att återhämta sig också inte bara vara ledig. Oron gnager hela tiden i mig just nu. Livet är som en karusell. Jag har en socker djävul som sitter i min kropp - som måste bort - MEN HUR? Enkelt säger en del bara att sluta att äta socker. Ja....det är väl så det är - vara bestämd. Inget mera sockertröst här inte. Men jag är orolig för två andra i min närhet också. En ena är mitt barnbarn som går igenom en koll på Akademiska och den andra är min gubbe. I går kväll fick han någon slags blodsockerfall eller panikångest attack.  Han fick det när vi var på semester på Gotland också. Ibland tror jag bara att det är jag som tänker - men vi diskuterade en del i går, efter attacken. Han tänker minst lika mycket som jag om inte mera och säger inte ett jota. Vi har nog för svårt att be om hjälp. Jag vill ju få färdig och fixa om både här och där här hemma. MEN när inte kunskapen finns hur vi ska göra är det svårt. Men min gubbe har ju aldrig varit mycket för att prata och ännu mindre nu. Jag blev inte rädd när han fick denna attack utan bra orolig vad är det som händer med oss. VI BÖRJAR NOG BLI GAMLA! Kroppen måste skötas. Vi är så himla dåliga på allt känns det som just nu. Bäst är nog om vi bara får strosa runt i våran lya alldeles själva och inte bry oss om någon. Jobba i vår takt och inte en massa måsten som måste göras.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Tack för barnvakten!! :) W pratar fortfarande om när ni var här :)

    SvaraRadera