Startsida

fredag 16 oktober 2015

Ljuvliga höst

Alltså nu är hösten så himla ljuvlig. Riktigt bitiga mornar och minusgrader med frost täcke på gräsmattan. Sedan mitt på dagen skiner solen så himla varmt att den värmer riktigt skönt om man sitter i le.
Det var ett tag sedan jag var här inne. Men det finns annat att göra än att sitta vid tangentbordet. Idag har jag tvättat klart mina fönster. Skönt!
Jag har även varit hos en helt underbar bra frisör. Hon kommer tidigare till jobbet för att jag ska slippa åka hem och sova - sedan åka åter till Uppsala för att klippa håret. Hon är så himla kunnig om håret och riktigt nöjd blir jag varje gång. Henne vill jag ha kvar länge!
Annars är livet fullt av annat. Både tråkigheter och saker som jag blir glad av. Just nu känns det som min kropp är fulladdad med positiv energi. I morgon ska jag boka en överraskning till gubben. I veckan ska jag få lyssna på Halva Lindah. Nästa helg kommer matgäster. Förra helgen hade vi en barndomskompis till mig som övernattade här - mat och gott vin, mycket snack och mys.
Dessa ljuvliga bilder har inte jag tagit utan två jobbarkompisar. Jag har lånat dem från Facebook. Men önskar att jag kunde gå ut med min kamera och knäppa lite härliga höstbilder. Vi får se hur morgondagens morgon ser ut.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar