Startsida

måndag 21 september 2015

Stickprojekt


Har nu stickat färdigt denna babyfilt. Ska bara fästa trådarna - det är ju så himla tråkigt. Men det ska göras. Vet inte riktigt vad jag ska göra med filten. Det visar sig nog. Har nu börjat att sticka med rosa restgarn. Hoppas bara att garnet räcker till det som jag har tänkt mig och att det hinner bli färdigt i tid. Annars får det bli lite senare.
Tyvärr blir det inte mycket tid över till just att handarbeta. Men några varv här och några varv där blir det i alla fall.
Hela dagen i går var gubben och jag ute i trädgården och fixade. Så på kvällen hade både han och jag träningsvärk i armarna. Han klippte granhäck och jag klippte sly uppe på källaren. Här ska det nu bli kort med gräs så att sorken inte gillar att vara här.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar