Startsida

onsdag 16 september 2015

En inre röst

Många gånger hör jag när någon har gjort något otäckt som till exempel pappan som mördade sin dotter i somras i Bålsta - att han hörde inre röster som sa att han skulle mörda sin egen dotter. HUR tror folk att man ska tro att någon "gubbe eller gumma" sitter i sin egen kropp och säger en massa saker? Jag bara undrar! Stackars människor de behöver ju hjälp med att få ut dessa ondheter i sig själva.
Men något som jag kan känna som finns i mig är nog ett sockermonster! Haha....hur tusan får jag ut det? Jag tror att just detta monster håller på att sakta men säkert att förvandla min kropp till en Heffaklump. När jag stoppar i mig något sött - precis när det söta går in i munnen och passerar magen känns livet på topp. MEN efter bara någon minut kommer ångesten över vad tusan håller jag på med. Det blir nog i fortsättningen att inte köpa hem några sötsaker. För just nu känns det som jag håller på att ta mitt liv invärtes. Jag har nog även en annan elak jäkel som sitter i min kropp. Allt ska ut - NU. Det är att jag har så himla svårt att förstå mig på människor. Alltså vad är det för fel på människor i min närhet? Struntar helt enkelt i saker och ting. Eller är det mig det är fel på? Kanske dags att betala tillbaka med samma mynt! Eller att börja jobba med det in alla fall. Tur att det finns några i min närhet som känns OK.
Bilden är tagen från i somras vid Blå lagunen på Gotland - vilket drömställe.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Huvudsaken man har bra få vänner dom andra är då inga vänner isf <3 Ja,sockermonstret måste vi sätta stopp på! :)

    SvaraRadera