Startsida

måndag 31 augusti 2015

Min allra bästa vän


Sista dagen på sommar månaden och hösten kommer smygande. Men för mig gör det ingenting att hösten kommer för jag gillar alla otroligt fina färger som visar sig i naturen och skönt att kunna mysa under filten i soffan med levande ljus. Tyvärr har väl inte sommaren levererat det bästa - men som så många andra saker går detta att inte påverka.
Fyllde på med positiv energi denna helg också. Först barnvakt till solstrålarna Alexander och Alicia - fredag till lördag. Söndag tillbringade jag och gubben hos vår absolut bästa vän. Hennes sambo och vår vän har ju som bekant sjukdomen ALS. Han skall fylla 50 år nu i morgon. Så vi med några till hjälpte dem med att städa huset, tvätta bilen och handlade. Jag bara älskar denna människa över hennes kraft till att överleva. Har nog aldrig sett henne nere. Fast självklart är hon nog det ibland - men ingenting som syns. När jag kom hem ifrån henne så kände jag en otrolig lust till att göra saker här hemma. Måste nog träffa henne oftare. 
Nu är det dags för att göra en till provtagning och ett EKG för mitt nya arbetssätt.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar: