Startsida

fredag 17 juli 2015

Oväder


Här har vi haft åska i några dagar. I onsdags blev vi väckta av Herr Dunder och brak. Gubben och jag hade tagit en liten siesta i soffan. Jag sov kan jag säga - MEN jag stod nog upp lika fort som om en brandman ska ut på larm. Då tog åskan i alla fall vårat Bredbandstelefoni - så den fasta telefonen fungerar inte. Men den brukar vi inte använda i alla fall när vi ringer eftersom vi har våra mobiltelefoner. Men bra om någon ringer hit. Apel TV tog den också och routern. Bara att köpa nytt och lära sig av den dyrbara läxan.
Här är i alla fall en utav kaninungarna hos dottern min. Mamman är Tummelisa. Hon sitter på ett speciellt ställe i mitt hjärta. Önskar att även vi kunde ha lite djur. Jag vill ju ha katter. Skulle även kunna tänka mig några höns. Kanske någon get och några får. Harmoni. Fixa om hela tomten och bara vara hemma för hela slanten. Det är skönt det. 
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Ja,här har det också åskat i några dagar.Kanske inte lika mycket brak som hos er dock! VI ses snart. PUSS

    SvaraRadera