Startsida

tisdag 9 juni 2015

Ny kamera utrustning och önskningar.


Jag har ju köpt ett nytt objektiv till min kamera.Ett telezoom Tamron 70-300. Så nu måste jag börja att göra mera armövningar för den väger en del. Bilden här är taget med min Ipad, tyvärr blev den mörk. 
Tänk att kunna få göra som en vän på Facebook gör med sina 10 väninnor. De umgås lite sporadiskt med varandra och alla umgås inte samtidigt, men typ som en damklubb. De spara en slant varje månad - som en kassör tar hand om. Sedan vart 10:de månad som är inbokad i lång förtid för att alla ska kunna boka in detta, så ingen kan komma och säga att de inte kan. Två av klubbens medlemmar har till uppdrag att utse en aktivitet. Det kan vara allt från SPA, ridning, resor,cykling, vinprovningar....annat skoj som man inte kan komma på själv. Dessa två personer fixar med all bokning och delar bara ut en eventuellt packlista samt en samlingsplats.Efter den planerade aktiviteten går stafettpinnen till nästa par och datum bokas in. 
Tänk att kunna få göra något sådant. Men min kompis värld känns inte som den finns riktigt. Ja, alla blir äldre och får annat för sig. SAMT att jag vet att jag har kanske inte varit den bästa vännen. Men jag kan berätta att så som jag känner just nu har jag inte känt sedan vi flyttade hit till Knutby. Dessa 7 år som vi bott här har varit jobbiga på många sätt. Men som jag känner nu känns det som om det har lättat. Jag känner mig mera positiv, stark och känner att jag bryr mig inte om så himla mycket än det som jag verkligen gillar. OK - om inte någon vill vara vän/ kompis så gräver jag inte ner mig med det. Jag tror att jag funnit en slags ro. Även har jag nog fått med mig gubben på det. för när jag pratar om resor eller saker jag drömmer om. Så blir det inte helt nej - utan ja det vore roligt eller det vore bra. Jag tror även han inser att livet är för kort för att spendera på saker om inte går att påverka. Så nu kör vi. I och för sig - om ingen vill göra detta galna aktivitets äventyr så kör gubben och jag. Som ni vet har jag redan börjat att planera nästa års utflykter.
Nu kör vi!
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar