Startsida

torsdag 7 maj 2015

Svagheter

Visst har vi olika svagheter i livet. Jag har en hel del. Jag är väldigt svag för lakrits, inredningstidningar, inredningsböcker, kockböcker, pocketböcker, loppisar, lönebudget, internet, läsa bloggar, min familj, mina barn och efterrätts barnbarnen.......listan kan bli hur lång som helst. Om jag ska börja med lakrits så MÅSTE gubben och jag ha Turkisk peppar hemma, annars känns det tomt. Det är som ett gift. Inredningstidningar läser, bläddrar, drömmer mig bort, fantiserar om hur jag vill ha mitt hem och samlar.....kan ABSOLUT inte kasta en inredningstidning. Men det är ju inte snyggt med en massa högar med tidningar lite här och där. Måste skärpa till mig. Inredningsböcker och kockböcker - där måste det vara fina och inbjudande bilder med annars gillar jag dem inte. Pocketböcker - hahahaha....ja vad ska jag säga. Jag tittar ofta in på nätsidan BOKUS där man kan köpa böcker. Börjar jag läsa om en pocket bok som verkar intressant och spännande då vill jag ha den. Det bästa med BOKUS är att det går att lägga en liten favorit lista - där hamnar böcker som jag vill ha. Sedan överväger jag väldigt länge om jag ska köpa eller låna på biblioteket. Igentligen är det bäst att låna böcker på bokbussen - eftersom jag bara läser boken en gång. Fast jag har en hel låda med pocket böcker som jag inte har läst - så de räcker nog tills jag går i graven. Bra med lästa pocket böcker är ju att det känns skönt att kunna ge bort dem till andra som kanske vill läsa. Loppisar - ÄLSKAR att åka på loppisar, tyvärr handlar jag saker som jag kanske inte behövde - UTAN det bästa är nog när jag själv kan ha loppis på saker hemifrån. Lönebudget - ja gör du en sådan? Jag har gjort det en längre tid tillbaka, gillar det skarpt. Där ser jag vad jag behöver lägga min lön på och OM det blir någon hundralapp över. Internet - det skulle jag inte klara mig utan en enda dag tror jag. Då är det nog inte Facebook i första hand utan , Uppsala Nya tidning, Afronbladet, min blogg, Instagram.... Bloggar det finns väl inget rogivande att läsa bloggar. Det känns precis som jag "hälsar på " på riktigt hos dem jag läser om. Sist men inte minst utan som jag värderar högst är nog att jag har en sådan fin familj, barn och barnbarn - fy tusan vad tomt och ensamt det skulle vara utan dem. 
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar