Startsida

söndag 24 maj 2015

Helgen i bilder


Vilken fantastisk helg det har varit. Har haft mina föräldrar här och vi har ätit gott samt fixat och donat i trädgården. Jag orkade inte titta på melodifestivalen - men Måns vann ju i alla fall! Det var himla roligt. Vår ena dotter kom med sina två underbara barn idag och även de var kvar på mat. Mycket trevligt.
Äppelträdet är så gudomligt fint just nu. Hoppas att det blir mycket äpplen i höst. Äppelmos, äppelpajer, äppelkakor och äppeldryck måste göras.
Sedan letade vi efter skosnören och hittade en knippa med reflexer. Suck ....vad tusan hur mycket kan man spara på. Apropå spara, här kommer en riktigt gammal grej som jag inte visste att vi hade:

En klädrollare från 1980 talet. En gammal dagbarnvårdarkollega hade en garnaffär i Almunge under första halvan av 1980 talet. Jag har kvar den än.
Sedan har våra egna baddamer kommit ut, Siw och Ruth. Lite charmiga är de ändå!
Hittade även en super fin dubbeldörr i en av mina favorittidningar som jag måste dokumenteras om. Alltså en sådan dörr vill jag ha med just denna fönster ramp upptill. Blir till att kolla runt lite.
Sedan mina ljuvliga stenblommor. Vet inte riktigt namnet på dem men har sett de i en tidning men glömt att lägga det på minne.
Sist men inte minst ....en liten kompis i trädgården. En riktigt härlig skalbagge.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Vilken mysig helg ni har haft det!!! :) Saknar er med. PUSS

    SvaraRadera