Startsida

lördag 30 maj 2015

Härlig tid som finns framför oss!


Vilken fantastisk tid vi har just nu. Äppelträdet är i full blom och har börjat att "blomsnöa".
Syrenhäcken är på god väg att slå ut och den ljuvliga doften den sprider känner jag direkt när jag sätter näsan utanför dörren. Fåglarna kvittrar i ett.Ogräs skall rensat och gräset skall klippas - ja inte behöver man sitta inne precis. Tyvärr finns inte värmen än. Jag väntar och njuter för fullt bara solen är framme. Rabarberna växer så det knakar. Dags att göra saft, pajer, krämer och kakor med rabarber i.

En utav mina fina klematis har visat sitt rätta jag. Den är helt fantastisk och jag har glömt vad den heter. Men den växer nu bredvid min rosenbåge. Njuter för fullt när jag ser den.

Har även hittat en ny blogg, vad ovanligt va? Detta är en textilformgivare vid namn Lena Nyström och hon säljer sina saker hos bland annat Öster om ån i Uppsala. Vill du titta in hos henne så hittar du henne här.
Trevlig lördag på er alla.
Här vankas det melodikryssfrukost, inhandling av plantor och annat pyssel.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. halloij.. Klematisen heter Albina Plena..är en alpklematis..Jag har också en, men bara i knopp ännu.Ja oj vad rabarbern växer..men vi har också kallt..o för det mesta så regnar det.Kram.

    SvaraRadera