Startsida

fredag 17 april 2015

Vår


VÅR. Jag bara älskar denna årstid. Se all grönskan ute och att kunna städa upp över allt. Tyvärr så hinner jag inte överallt som jag skulle vilja. Men det gäller att inte stressa upp sig över det utan att ta det som det kommer. För att kunna ha tänket att plocka och städa hela tiden borde ju ge ett bättre resultat i framtiden. Tyvärr är både jag och gubbe väldigt dåliga på att ha ordning. Lägger gärna saker omkring oss. Vi som älskar tidningar av alla dess slag - har ju högar med tidningar som vi läst MEN inte vill kasta. Konstigt för det är ju precis som med böcker har jag läst den en gång blir det ju inget mera. Måste styra upp det där lite. Samma gäller med papper. Jag spar allt i pappersväg - ja men vad tusan behövs det? Pärmar, mappar och pappershögar. Sedan när jag ska rensa så vet jag inte vart jag ska börja samt vad jag ska kasta. Men just detta med att städa känner jag att det hör till våren.
I dag är det i alla fall ett riktigt aprilväder. Ena stunden skiner solen och andra stunden regnar det. Kalla vindar. Men ljuvligt är det att se knoppar i äppelträdet och syrenhäcken. Det blåa havet med scillor i syrenhäcken gör mig glad. En och annan krokus sticker upp i gräsmattan. Tyvärr tror jag att sorken har ätit upp alla mina tulpanlökar eller så är det bara lite sena. Men ljusa tider att se framemot. Hoppas att det blir varmt och soligt - för det gillar jag.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar