Startsida

söndag 19 april 2015

Härlig helg

Inspirations 'Purple, White & Pink'
Hösten 2013 planterade jag runt 60 st underbara tulpanlökar av just dem som är på bilden. Förra våren kunde vi njuta av dem. MEN vad har hänt nu. I alla fall är det bara en utav dem som har kommit upp. Resten misstänker jag att det har varit fest i tulpanlandet för sorksläkten. Alltså det stämmer att släkten är värst i så fall. Vi har så himla mycket sork att jag funderar skarpt på att skaffa två katter. Igentligen vill jag inte ha katter. Vi bor nära en landsväg där det kör väldigt fort och är rädd att de ska bli överkörda. Men det skulle vara bra mot sork.
Helgen som har varit har vi pysslat i trädgården och lagat god LCHF mat. Vi hade även filmmys igår kväll med största dottern. Härligt.
I dag bjöd vi in grannen på lunch som tack för att han hämtade in vår post när vi var borta. Har även hunnit med en stund till svärmor. Känns jätteskönt att hinna med mycket.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Det låter som en toppen helg. Själv saknar jag er massor. PUSS

    SvaraRadera