Startsida

fredag 20 mars 2015

Otäck känsla



Jag har nog förändrat mig väldigt i mitt tänkande om boende. Jag kollar ofta in annonser med lägenheter. Jag känner att det skulle vara skönt att bara bo och inte behöva klippa gräset, rensa rabatter, måla, klippa häckar eller kratta. MEN vilken frihet det är att bo i hus ändå. Ingen granne som man strör sig på. Dock skulle vi kanske inte köpa ett hus som detta vi bor i eftersom jag hade drömmar och förväntningar om hur jag ville att de skulle se ut. Hoppet om att få det som jag vill ha det känns väldigt långt borta. VI ÄR NOG INGA MÄNNISKOR SOM KAN FIXA OCH DONA. VI VILL BARA LEVA OCH NJUTA AV VARDAGEN. Det hade passat bättre med ett nybyggt hus typ i denna storlek som bilden ovan. Gärna med dubbelgarage och skogstomt. Denna tanke finns i mitt huvud och precis, ja nästan på dagen, skrev jag om just detta hus. Otäckt att det kommer upp samtidigt. Jag har även hittat en hyres lägenhet i Uppsala på en adress som jag skulle kunna tänka mig att bo i drömmen. Dock vet jag att när jag väl kommer in till Uppsala så längtar jag nog till lugnet på landet. Så det gäller nog att tampas med alla projekt i stället för att lämna allt. Känns i alla fall bra att ta upp detta. 
Jag kan även säga att det kanske är mitt år i år i alla fall. Mitt LCHF projekt går nu in på min tredje månad och jag har väl aldrig mått så himla bra i kroppen, förutom min trampdyna som jag just nu jobbar med. Jag som kunde äta kilovis med godis är inte sugen på godis längre. Känner mig mera rörlig och pigg. Jag vet inte hur länge jag tänker fortsätta med detta kanske en ny livsstil. Jag försöker att äta efter konstens alla regler när det gäller LCHF och min alldeles egna LCHF polis finns som håller koll på mig. Samt min älskade kusin och jag har pepp prat varje vecka. Så till och med vågen börjar vara snäll mot mig. Jag har ju satt mina mål i viktkurvan och en femtedel är nu gjord. När jag tänker tillbaka så var det väl inte världs jobbigt precis. Men jag tänker inte så mycket på kilo hit och dit, vad jag ska äta - det händer att jag till och med fuskar. När jag väl fuskar NJUTER jag till 100 %. 
Jag ska nog klara detta! Jag ska nog klara av hus drömmarna! Jag ska nog klara av att bli bättre på att fixa och dona! Det är ju bara jag som är CHEF över detta. Känns helt underbart.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

3 kommentarer:

  1. hej, länge sen sist. Oj va du håller på o flyttar hit o dit..o vikt mm...inte klokt att du orkar. Jag har funderat på ditt boende.. trivs du inte där ni bor nu eller varför funderar du hela tiden på ett annat boende? Jag själv bor på landet i min mans hemgård från 1950..o inte har jag tänkt flytta o inte alls in till stan(vasa),,,nä landet är bra, långt bort från buller o allt ljus.. Här ser man stjärnorna som de inte gör in i stan. kram..

    SvaraRadera
  2. Hej Nattugglan! Roligt med några rader ifrån dig. Hahaha...ja jag flyttar hit och dit i drömmarna, känns helt otroligt härligt att bara drömma mig bort en stund. Vi bor i ett hus på landet där även jag kan se stjärnorna och kunna springa runt naken på tomten OM jag så vill. Huset är byggt 1895 och jag har mycket drömmar och förväntningar om hur jag vill ha vårt hus. Tyvärr är både gubben och jag födda med tummen mitt i handen. Därför drömmer jag mig till ett nybyggt hus där inget behöver göras på ett bra tag - utan bara att leva. Vad det gäller min vikt är jag så himla glad att jag hoppade på detta LCHF projekt för 3 månader sedan - har inte mått så bra på mycket länge. Helt fantastiskt! Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Du är superduktig med LCHF... De syns att du har tappat!! :) Duktiga mamma! kream

    SvaraRadera