Startsida

fredag 20 februari 2015

Inredning

Husets entréKök med vedspisVacker och effektiv vedspisSlå er till ro och njut av värmenRymligt kökRejäl matplats invid fönster mot trädgårdModerniserad del av kökVardagsrum med kakelugnInnerhallen nyttjas gärna som arbetshörna
När jag ser alla dessa fina bilder från ett hus som just nu är till salu, så bara älskar jag det. Men med mycket eftertanke så skulle det inte se ut så om jag bodde där - tyvärr. För det är just det här med inredning i hus. Allt passar inte ihop. Jag tänker på de möbler jag har i dag samt de saker jag har - plus det viktigaste av allt jag är inte en sådan människa som kan ha så där fint, tyvärr. Jag är en människa som spar på tamme tusan allt möjligt och har saker som kanske inte alltid går bra ihop. Men så har jag - för att jag gillar sakerna. Dock så behöver jag kanske inte spara alla papper och tidningar, halv vissna blommor och alla saker som finns i alla skåp. Borde bli bättre på att rensa. För när jag tänker efter så vill jag ju ha det stil rent. Men då måste jag först ändra på mitt beteende. Tänka om - kasta på en gång eller göra mig av med saker och ting. Jag vet att gubben är precis lika som mig - vi kastar aldrig något. Samt att det finns många saker som jag vill ändra på - måla om osv, men ingenting blir gjort. Bör göra en lista över vad som jag skulle vilja ha gjort. Pricka av saker och ting efter hand. Men håll med om att dessa bilder ger ett lugn och visst skulle även jag vilja ha det.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar: