Startsida

onsdag 18 februari 2015

Förväntningar och drömmar

Det här drömhuset finns till salu just nu i skånska Önnestad1_5
2
Innan jag flyttade till min nuvarande bostad hade jag drömmar och förväntningar om hur jag skulle vilja leva och bo. När vi köpte huset för 7 år sedan kändes det väldigt bra. Där ska vi göra om och där skulle jag vilja ha så och där kanske vi kan göra så här eller varför inte göra så samt detta måste vi ändra på. Men efter 7 år känns det helt annorlunda. Kunskapen till att göra ändringar finns dock inte hos varken mig eller min gubbe. Det hjälper inte att människor runt omkring oss säger men gör så här eller så här. DET HÄNDER INGENTING. Energin är slut. Har nog aldrig tänkt på att flytta in i en lägenhet - bara att stänga dörren om mig. Men nu skulle jag kunna göra vad som helst för att slippa gå igenom dessa ogjorda drömmar och förväntningar. Vad i hela tänkte jag på när vi köpte detta hus? Ja....nu är det kanske inte så himla drastiskt som det låter. Men dessa fantastiska inredningstidningar som finns i min närhet  - de ger mig inspiration. Håller mina drömmar uppe - men nu gäller det att handla i verklighet. Måste börja se framåt. Det finns så otroligt mycket mer i ett liv än att ha en fint hem. Jag tror att det beror på allt runt omkring mig som har gett mig andra ögon på livet. Det finns i min närhet som har dödliga sjukdomar, men som kämpar på. Det finns de som har mist sin käraste alldeles för tidigt. Så varför hänger jag upp mig på mina drömmar? Jag kan inte få en sagoslott utan jag ska vara glad för varje dag som jag och mina kära har hälsan med oss. Men medge att visst är dessa hus underbart fina?
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie


1 kommentar:

  1. Om inte energin finns kvar och orken så tycker jag ni ska flytta er mot staden!=) Fast det är ju hur skönt att bo i ett hus.... Men ta hjälp av dina barn i sommar :) Hihi!

    SvaraRadera