Startsida

lördag 14 februari 2015

Begravning

Vaksala kyrka och Vaksala kyrkcentrum med rapsen i full prakt i förgrunden. Tack till Verna Davida som fotograferade och skickade in bilden till oss!
Att kunna få deltaga och få ta ett sista farväl av någon är alltid jobbigt. Men just denna begravning som både gubben och jag var på i går kändes helt enkelt väldigt bra. Det var den finaste begravning jag har varit på. Stämningsfullt i Vaksala kyrka i Uppsala, där jag själv har konfirmerat mig. Självklart var det inte rättvist att Gunilla behövde lämna denna jord pga cancern. Hon borde fått flera år till. Men som prästen sa så finns hon med oss och sitter på sitt lilla moln nära solen. Vilken präst det var - hon var så lättsam och var väldigt jord nära. Hon var helt fantastisk. Nu gäller det bara att fortsätta att leva som hon sa med att äta, dricka och kramas. Trots allt går livet vidare. Men tankarna finns alltid hos Gunilla och jag kommer alltid att tänka på henne som en väldigt fin person, även fast vi inte har varit så himla mycket tillsammans.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Så himla tråkigt att Gunilla inte finns längre... Men som sagt. Hon kommer tlaltid att finnas hos er! Kram

    SvaraRadera