Startsida

fredag 2 januari 2015

Rivstart

Denna dagen, ett liv : En biografi över Astrid Lindgren
Då var jul och nyårshelgerna gjorda. Jag har njutit i massor av dessa två helger. Har umgåtts med mina nära och kära. Men nu är det RIVSTART 2015 som gäller. Även fast jag har bokköps förbud blev jag helt enkelt tvungen att kosta på mig denna biografi om Astrid Lindgren. Det har ju gått tre dokumentär delar på TV som vi har sett. JAG BLEV HELT KÄR I HENNE. När jag fick se bilder på henne som ung på 1920 talet och sedan hennes hårda liv hon levde på 1940 talet - gjorde det ont i mitt hjärta. Hon påminner väldigt mycket min älskade mormor. Som även hon har fått kämpa hårt. Vilken tur att jag har samlat på DVD filmer till mina barn - de har alla hennes filmer och jag hoppas verkligen att de visar filmerna för sina barn samt även läser hennes sagor.


RIVSTART 2015
Jag är nog inte ensam om att rivstarta 2015. Mitt mål är att verkligen tänka på vad jag stoppar in i min mun och se till att röra på mig så mycket det bara går. Nu när jag har köpt mig en " modern telefon" är det ju lätt att hålla koll på det mesta. Men mest av allt gillar jag Spotify - bara älskar att ha bra musik i lurarna.
I dag har jag även köpt mig ett par vandringskängor. REA har kostat 1399kr kostade 899kr - så nu är det bara ute och vandra.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar: