Startsida

tisdag 25 november 2014

Njuta av det som bjuds!


Hittade denna lilla notis på Facebook. Jag kan ju säga så här att det är så sant som denna Greta, 70 år skriver. Personligen tycker jag att varje dag är en gåva. Att sätta guldkant på vardagen är det bästa. Självklart ska man inte gå och vänta - för vem vet det som jag väntar på kanske aldrig kommer. Antingen för att jag har väntat för länge och redan missat chansen. Därför vill jag försöka att göra mina resor som jag vill och har möjlighet till nu. Vem vet när jag verkligen har tid med att göra vad jag vill, det vill säga när jag blir pensionär. Då kanske inte hälsan finns med mig eller pengarna.
Apropå hälsa. I går kväll hände det något väldigt märkligt. JAG ramlade på jobbet. Jag skulle passera en trång passage och fick då möte av en operatör som hade lite bråttom till diskmaskinen. Så jag höll mig så mycket det bara gick till sidan. Då fastnade jag i ställets ena dörr som hänger upp på väggen. Jag hann inte reagera mera än att nu jäklar kommer det är gå väldig tokigt. Liggande nere på golvet helt och hållen med hela kroppen. Kommer mina kollegor och frågar : Ska vi hjälpa dig upp? Vill du ha vatten? Ska vi ringa någon? Jag ville bara försöka att andas och känna efter var jag hade gjort mig illa. Efter någon halv minut tog jag mig upp själv. Lite öm i vänster sida, axeln, benet och armen. Tänkte genast att nu himmel och plättar är det väl kört. Men jag känner inte så mycket idag kan jag säga mer än att jag har nog fått en lätt stukning i handen. Men jag kan röra mig fritt och så. Ska försöka att inte belasta handen så mycket. Så i morse tänkte jag så här att jag som är en "valross med mina kilon" klarade det där väldigt bra. Så då var det bara att sätta på sig sin träningsoverall och ta sin efterlängtade dags runda. Har inte gått på ett par dagar för att jag har haft hosta. Men nu är det dags igen. Njuta av det som bjuds!
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie 

1 kommentar:

  1. nej men mamma då så de kan gå! hoppas de gick bra med dig. puss

    SvaraRadera