Startsida

tisdag 11 november 2014

I mitt huvud

Om jag tänker tillbaka kanske 10 år - så hade jag inte sådana tankar i mitt huvud som finns nu. Då lekte livet och det fanns ingen oro för något vad jag minns. MEN idag far det runt i huvudet med allt möjligt. VEM kommer att drabbas nästa gång av någon ond sjukdom i min närhet? Hur ska det gå med hus och hem? Varför kan jag inte bara få vara med alla gudomliga barnbarn mera? Varför måste jag jobba? När ska jag få ett rensat hem? Hur länge ska jag få vara med mina föräldrar? Varför kan inte jag bara få resa runt till alla ställen på jorden som jag vill besöka? Varför kan inte jag gå ner till min målvikt när så många andra kan? Varför blir jag så irriterad på gubben som jag älskar så mycket? .......Ja ett ax av funderingar i huvudet. Min största dotter sa i helgen att familjen skulle bo så nära varandra att man bara kunde pipa in på en fika på en halvtimme eller så. Kanske rent av laga mat tillsammans. Hur mysigt låter inte det där?
På bilden som vi tog på Arlanda för någon sommar sedan kan jag fundera på vad dessa ljuvliga pojkar tänker på?
Men i alla fall så måste jag slå bort alla funderingar och leva vidare så gått det går. Hur jäkla trött jag än var i morse - så på med träningsoverallen, ta lilla rundan. Rensa huvudet - för det gör jag bäst i alla fall på mina promenader. Suger in skogs och lantluft - som jag inbillar mig är mycket bra för hälsan och skälen.
Nu måste jag nog se runt lite efter julklappar på nätet.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Man ska nog inte tänka så mycket.. Men det är lättare sagt än gjort! Jag tänker också sånt där ibland och det blir mer ju äldre man blir. Sött kort när dom kollar på flygplan! PUSS PUSS

    SvaraRadera