Startsida

söndag 9 november 2014

Fars dag

Fars dag. Det brukar inte vi fira. Men det klart att gubben fick bestämma vad vi ska äta idag.
Vi får även besök av goda vänner som vi bjuder på mat.


PAPPA
En dotters första kärlek,
En sons första hjälte.
Du busar, skojar, skrattar & ler,
med en faders ögon, 
du genom mig ser.
Du har ett varmt hjärta,
Där kärlek & tolerans bor
Med din källa av
styrka & vägledning
känner jag mig
lugn och trygg.
Du har ett aldrig sinande av
tid, livsglädje och kärlek.
En pappa är för alltid -
Jag är glad att du är min!

Denna ljuvliga ljuslykta fick gubben med hem igår. Vi var nämligen i Uppsala och åt en bit mat med vår största dotter. Vi passade även på att gå rundan om i Uppsala för att se "Allt ljus på Uppsala". Mycket trevligt. Först hade jag gjort ett övertidspass - så när vi intagit mat och gått rundan, då ville bara jag hem. Men trevligt var det.

Fast besluten av att jag är min egen chef tog jag mig en promenad på förmiddagen. Det är riktigt skönt att andas in skogsluft/lantluft. Det som är ännu bättre är att jag bestämmer helt själv. Jag har även bestämt mig för att inte gå upp mitt i natten för att väcka en sovande gubbe i soffan. Det har jag också klarar väldigt bra. Mera mål finns men kommer inte att avslöja dessa nu utan. Kämpar på i min egen lilla chefsvärld.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie



1 kommentar: