Startsida

måndag 27 oktober 2014

Rosa bandet

Rosa Bandet 2014 är designat av Camilla Thulin.
Sjukdomar förändrar människors förutsättningar till att leva. Förra veckan tog gubben och jag oss i kragen för att göra ett besök hos vänner som vi inte träffat på länge. Vi är väldigt dåliga på att umgås med vänner. Men jag har inte dåligt samvete över det. Det går ju att vända på det hela. Vännerna är dåliga på att umgås med oss också. Men i alla fall tog vi oss i kragen. När vi väl var där hos våran vän fick vi reda på att en annan vän hade fått bröstcancer. Jobbigt att alla sjukdomar kryper närmare och närmare. Vi har ju redan en vän som har ALS och en annan vän som har livmodercancer. Som sagt och nu har vi en med bröstcancer också. Säger bara - Jävla cancer! 
Vi åkte i alla fall även till bröstcancer vännen. Det var väldigt skönt att kunna få överlämna en "krya på sig blomma" samt att lyssna på henne vad hon hade att säga. Så med detta i sin ryggsäck vad det gäller vänskap önskar jag att det inte kommer flera sjukdomar som jag måste lägga i min ryggsäck. Det räcker nu.
Jag har även fått en riktig tankeställare om livet. Vänta inte med allt som jag vill göra. UTAN - finns det tid och pengar - gör det som du vill NU. Vänta inte med det. Många människor säger ofta detta ska jag göra när jag blir pensionär. Pyttsan - vem vet det kanske inte finns hälsa för det, inte pengar för det - MEN det finns tid.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Jävla canvcer! Hatar denna vidriga cancerjäveln... I hope cancer gets cancer and die!! JÄVLA SJUKDOMMAR som man inte kan besegra...... Kram

    SvaraRadera