Startsida

onsdag 15 oktober 2014

LCHF recept

Måste prova detta någon gång ser hur himla gott ut som helst.
3 ägg
3 dl ost
3 msk mandelmjöl
2 tsk bakpulver.
Vispa äggen lätt, sen i med mjöl o bakpulver, o slutligen ost. Jag lät det stå 10 min innan jag klickade ut det på bakplåtspapper. 190 grader i 10-15 min (beroende på ugn, jag hade 15 min.) Blev dock bara fem stycken av denna sats.

6 ägg
4 dl riven ost
2 msk mandelmjöl
2 msk fiberhusk
8 msk pofiber
2 tsk bakpulver
Rör samman allt och låt svälla 10-15 min
Forma till 6 bullar och strö över lite riven ost eller parmesan (ljuvligt)
Grädda 10-15 minuter i 200 grader!
Jag tror visst att jag är hungrig!
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Hej och tack för fina ord hos mig :) Tack för receptet. Kram Anna

    SvaraRadera