Startsida

måndag 29 september 2014

Personlig coach


Jag skulle behöva ha en personlig coach som fanns vid min sida hela tiden. Jag kommer aldrig klara detta annars. Det kanske låter som jorden håller på gå under - men jag har väldigt dåligt självdisciplin. Jag får ingenting gjort här hemma och jag klarar inte av att sköta min kropp så som jag önskar. När jag är själv går jag in i någon slags egen värld och ser inte allt runt omkring. Att göra listan finns inte fast det kanske finns små grejer som blir gjorda på några få minuter i den. Vem vill vara den?
Jag har nog ett stort behov av att utbyta mina stunder med bara tjejer. Tyvärr finns inte det längre i mitt liv. För ungefär 10 år sedan kände jag att jag var nöjd med mitt liv. Vad beror allt på? Är det så att mina vänner inte gillar mig längre? Har de fått nog? Har jag gjort eller sagt något? Eller har de upptäckt annat i livet? Jag minns stunder när vi hade syjunta som var mera pratjunta. Vi träffades ett tjejgäng och gjorde roliga äventyr tillsammans. Nu känns det som om jag har blivit gammal och inte orkar med att ta tag i saker. Tanken kommer även upp varför ska jag göra det, finns det ingen annan som känner lika dant? 
Jag kan i alla fall säga så här det känns väldigt skönt att fundera över saker och ting - samt att komma fram till att jag passar nog inte in där. Jag får köra mitt eget race.  Ensam är stark!
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. ja inte vet jag..jag har så mycket runt mej så jag hinner inte fundera hit o dit..allt går i de gamla spåren. Men du kan ju alltid påbörja en sak själv..som tex en sjyjunta..sätt opp en lapp i byns affär..tex..att på måndag kl 18 har jag stickjunta..kaffe med dopp fås till självkostands pris..säkert dyker nån opp..el varför inte.."finns det nån som vill gå ut o gå med mej..?"såna lappar kan man också sätta opp.

    SvaraRadera