Startsida

fredag 12 september 2014

Höstblomlökar

C2C Allium Roseum/AmplectensLilja 'Asiatic Red'Lilja 'Asiatic Pink'
Liljekonvalj 'Majalis'Lilja 'Asiatic White'Collection 'Butterfly'
Måste nog införa köpförbud vad det gäller blomsterlökar och perenner. Jag drömmer mig bort när jag sitter vid tangentbordet och klickar i samt skickar in. Men lika varje gång. DE ska ju ner i jorden också. Men här är i alla fall ett axplock vad som inköptes och nersatt i jorden. Blom och bok inköps förbud alltså. Undantag är sommarplantor. Måste lägga pengarna på annat. Jag har aldrig varit något för mig själv. Kanske ska satsa på det.
Lägga varenda krona på resor - jag vet ju inte hur framtiden ser ut. Lika bra att försöka att resa dit jag vill OM plånboken säger ja. För när jag blir gammal och pensionär kanske inte orken finns.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

4 kommentarer:

  1. Så mysigt med höstlökar!
    Man vill ha en hel drös med olika blommor i sin trädgård. puss

    SvaraRadera
  2. Jag har inte ens vågat börja titta efter lökar än.
    Vet hur det blir... Som ett barn i en godisaffär.

    SvaraRadera
  3. Ja jisses va fint!!! Här ramlar löven ner och det blit lite kalare. Vad kul att bläddra ner hos dig och se mina små kompisar och tack för fina ord :) Kram Anna

    SvaraRadera