Startsida

söndag 10 augusti 2014

Snacks


Jag följer på Facebook en grupp om LCHF och hittade denna bild. Jag tycker att bilden talar för sig själv helt och hållet. Denna grupp hittar jag mycket tips och idéer. Hittade dessa två recept som jag måste prova i framtiden
Sötmandel snacks
Koka upp 2 dl vatten med 4 msk salt. Rör så att saltet löser sig. Dra av kastrullen från plattan. Lägg i 200 gr sötmandel. Låt dra i ca 3 min. Häll av vattnet. Sprid ut på bakplåtspapper. Tillsätt kryddor (välj själv). Men gott kan vara lökpulver, vitlökspulver, chilipulver eller grillkrydda. Rosta i 175 grader 15-20 min. Vänd då och då.

Rostade kikärter
Häll av vätskan som finns i konservburken. Häll ner ärterna i en het stekpanna, krydda med Italiens salladskrydda. Rör runt tills de är krispiga. Det går även att göra i ugnen på 175 grader - känn själv när de är krispiga. Glöm dock  inte bort att röra runt hela tiden.

Jag tycker att det lät super gott. Annat än chips, ostbågar och annat som slinker in i munnen.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar