Startsida

lördag 30 augusti 2014

Hösten

Läcker blåbärscheesecake  garnerad med färska blåbär och hallon. Pudra gärna lite florsocker över och pynta med citronmeliss.
Glasyren till citronsockerkakan är smaksatt med pressad limesaft.
Dekorera gärna limerutorna i långpanna med en halv jordgubbe och rivet limeskal.
Hösten kommer med stormsteg känns det som. Denna höst kommer säkerligen att gå väldigt fort. Det finns mycket att göra. Jag har flera önskningar att saker och ting blir gjorda, som t.ex. att matrummet blir gjort färdigt, börja på vardagsrummet, måla olika möbler, rensa ur saker och ting, fotografera mera och lära mig om min kamera mera, baka julbröd tidigt, jobba extra för att hjälpa till med att så många som möjligt får behålla sina jobb, försöka att sticka en tröja till Felix och det bästa av allt som finns att göra att umgås med min familj så mycket det bara går.
Har ju tidningen Hembakt - blir så inspirerad av dessa fina bilder. Blir till att prova något.
I går hände något väldigt roligt. Jag skulle få skjuts av en jobbarkompis son som skulle hämta henne vid vakten. Hon bor nära mina föräldrar och då slapp jag ju gå. När vi gick ut genom jobbgrinden så säger hon där är han ju. Jag öppnar då bakdörren och hon öppnar framdörren. VAD händer då? Jo ett par kvinnor ropar från grinden bakom oss - FEL BIL! Vi hade alltså öppnat två dörrar i en fel bil med en kille i. Han såg väldigt snopen ut. Vi blev så paffa speciellt min jobbarkompis så vi bara slängde igen dörrarna. När de andra tjejerna kom in i bilen så säger jag till killen - Hoppsan du kanske kunde ha fått väldigt roligt i kväll!!!
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Jag tror också min höst kommer gå fort... Har ju två fina killar att mysa med bla :) Sen dop,lite jobb,promenader,träning mm :) Kram

    SvaraRadera