Startsida

torsdag 7 augusti 2014

Blodsband


Hur kan jag känna så mycket till en person jag aldrig har träffat? Det måste vara för blodsbanden. Min sysslings dotter från Australien har varit hos oss här i en vecka och ingen av oss i Sverige har träffat henne. Det är hennes första resa till Sverige. Nu är det våran tur att komma till henne och se hur hon har det. Så denna vecka har vi haft väldigt mycket svengelska här hemma. Vi har haft fantastiskt roligt och vi alla har känt samma sak  - att vi hör ihop. Mina döttrar säger att de har fått en syster till. Så denna tidiga morgon har det varit många kramar och tårar. Samt vi har även gråtit oss till sömns för att vi inte vill lämna varandra. Gubben började gråta först i morse vid frukosten. Detta kallar jag kärlek!
Det har pågått en stor skogsbrand i en vecka nu i Västmanland. Den har vi dock inte följt riktigt eftersom vi kände att vi ville lägga mera tid på vår käre blodsbands Belinda. Men branden är svårsläckt och har krävt 1 dödsoffer just nu. Samt en himla massa människor som måste lämna sina hem, saker och djur, för att klara sin egna liv . Min måg som jobbar som brandman på Arlanda flygplats blev inkallad från sin semester för att hjälpa dessa människor som kämpar mot den starka elden. Vi har även känt av detta otäcka genom att lukt och dimma har lagt sig över oss, fast det är flertal mil bort.


Det har kommit flygplan från Italien bla som har vatten bombat brandområdena. Så nu hoppas jag att de ska få stopp om branden.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Ja,våran nya syster som bor i Australien. Känns faktiskt jobbigt att hon åkt även för mig då jag bara ha träffat henne mindre än er... <3 är otroligt glad aratt vi fick träffa henne. hon är en underbar person!!!!

    jag hoppas med att de släcker branden.. än så länge så kan man inte vara utomhus här.. otäckt när röken ligger och sala och ibland här med.. man kan inte vara utomhus ibland.. otäckt! puss

    SvaraRadera