Startsida

söndag 6 juli 2014

Vattenflaskor


Det finns mängder av vattenflaskor ute i världen. Både med firmaloggor, träningsställen och kanske annan reklam. Men jag vill bara sprida detta som jag läste i gubbens tidning "Din kompis i arbetslivet KOLLEGA", den ges väl ut genom hans fackförbund om jag inte minns fel.
För några år sedan gick larmet om att det finns farliga ämnen i plastflaskor och att dessa i mångt och mycket skulle undvikas. Flera studier hade visat på möjligt samband mellan höga nivåer av ämnet bisfenol A, som används vid tillverkning av plast och hormonella förändringar i kroppen, ökad risk för diabetes och hjärt- och kärlsjukdomar.
Hur vet man då om ens vattenflaska innehåller gifter? Det är mycket enklare än vad man tror att ta reda på. Under de flesta plastförpackningar finns en symbol, en trekant med en siffra i. Siffran visar vilket material plasten är gjord av. Släng din vattenflaska om den inte har siffran 1,2,4,5 eller 6 i botten.
3 SNABBA TIPS:
Luktar flaskan mycket plast? UNDVIK
Undvik flaskor med siffran 3 eller 7 i botten på flaskan
Köp bara flaskor med siffran 1,2,4,5 eller 6 i botten.
Så dags att göra en kolla i vattenflaskors  förrådet.
Här kommer lite bilder från går dagens släkt träff. Den har givit mig så mycket positiv energi, så jag hoppas att den energin håller i sig. Bilderna är lånade från min dotter.





Grillat kött i alla möjliga sorter, potatissallad, råkostsallad, vanlig grönsallad och tsatsiki. Härlig med vin till maten och skjuts hem. Otroligt mumsig efterrätter. Fick en vink av min största dotter att vi måste träffa släkten oftare. Jag kan bara hålla med.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar