Startsida

onsdag 30 juli 2014

Hälsan

Jag älskar att läsa i böcker, bloggar och tidningar om människor som har tagit sig ur sina dåliga vanor. Många av reportagen stämmer väldigt bra in på mig själv. Undrar när jag ska inse att det är bara jag som har ansvaret över min hälsa. Det är jag som är chef, liksom. Jag har levt så mycket för andra - hela tiden känns det som. I dag har jag inte det behovet. Jag menar mina barn är utflugna för länge sedan. Gubben har jag haft sedan 1977 och behöver inte vara orolig för att jag måste byta. Däremot finns oro över hur jag ska orka med i framtiden. Det är så lätt att alltid göra som jag alltid har gjort. Men det klart " Rom byggdes inte på en dag" - det gäller att ändra lite i taget. För nu är det tametusan jag som bestämmer.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar