Startsida

måndag 23 juni 2014

Vård

Dags att bli smal! LCHF på mitt sätt (inbunden)LCHF för alla i familjen! : Katrins 52 godaste recept (inbunden)
Har sagt det förut och säger det igen. Jag måste göra något åt min vikt. Lånade dessa böcker på bokbussen och började läsa "Dags att bli smal! LCHF på mitt sätt". En himla rolig människa denna Katrin. Hon skriver precis som om hon känner mig som läser denna bok. Såg även att bokus.com har special pris just nu på dessa böcker. MEN jag har ju bok köp förbud - så då får jag allt nöja mig med att låna från bokbussen.
Det hela handlar helt enkelt som med allt annat som har ett liv. Det gäller att vårda. Äktenskap, blommor, vänskap, hus och trädgård.....ja listan kan ju bli hur lång som helst. Vårdar man inte det som man vill ha kvar så blir det inte bra i slutändan. Tänk dig om du får en fantastisk krukväxt som du tittar på varje gång du går förbi och njuter av dess skönhet. OM du inte ger den vatten, kanske ny kruka eller gödning - Vad händer? Jo den visar dig att den inte vill vara med längre. Enkelt! Hur är det då med äktenskap och vänner? Jo vårdar du inte dem så blir det inget bra. Enkelt! MEN nu kommer jag till mig själv och min kropp. Jag har bara en kropp och vårdar jag inte den så kommer jag att ta död på mig själv. JUST DET ÄR VÄLDIGT LOGISKT TÄNKT - MEN VARFÖR SKA DET VARA SÅ SVÅRT. Jag tror att den hänger med, det har den ju alltid gjort. Jo tjena. Visst hänger den med men på vilka villkor?  Så i Katrins bok skriver hon att bestämma ett datum och utgå ifrån det. Samt att tala om för sin omgivning att nu så ska här vårdas av kropp. Jag har nu bestämt ett datum och från den dagen vill jag inte höra från höger eller vänster att nu måste du ta en kaka, äta mera mat eller få frågan Varför äter du inte detta? Det räcker nog med att jag kommer att ha svårt med att bekämpa och vårda min kropp utan en massa uppmaningar från omgivningen hur jag ska äta. Tänk på det alla som tvingar på folk att äta vissa saker.
Hjälp mig nu och stjälp mig inte är ni snälla!
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Ja,denna Katrin är bra härlig tycker jag! Hon skriver mycket skumt,härligt och tokigt!=) Kram

    SvaraRadera
  2. Hejja dig Marie - du kommer att fixa det då du mentalt verkar vara väl förberedd! Gör det på DITT sätt och investera i dig för DIN skull. Själv kan jag inte avstå mat, lchf var altså inget alternativ, för mig blev löpningen min räddning, som sakta, sakta, sakta kapade kilon, gav kondition och välmående. Jag följde iforms program över 12 veckor för att orka springa 5 km, och är så tacksam för detta, blev min livsstilsförändring som jag nu tre år senare ännu håller fast vid! :-) Så jag vill gärna lovorda löpning, lyssna på Martina Haags vinterprat från 1 jan i år för pepp om inspiration om du inte gjort det tidigare! Ang de stämplar som jag använder för att göra mina plankor så är de små bokstäverna köpta på Clas Ohlsson för 99 kr, de stora köpte jag på en leksaksbutik, och liknande bör finnas på andra leksaksbutiker, pysselaffärer eller motsvarande. Jätte kul pyssel å man kan ju även stämpla textil och på porslin! Och du, absolut ingen fara att du lånade bilden, blir bara glad för att du tittat in hos mig och lämnat en så trevlig kommentar <3 Nu ska jag kika vidare här inne hos dig och dricka en kopp kaffe innan jag återgår till jobbet. KRAM och LYCKA TILL!

    SvaraRadera